Tuesday, December 16, 2014

A. Rahman Hassan nikah Fadilah 25 Disember ini



KUALA LUMPUR – Penyanyi terkenal era 60-an, Datuk A. Rahman Hassan, 67, bakal melangsungkan pernikahannya dengan pelakon senior, Fadilah Mansor, 54, di Dewan Tun Hussein Onn, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) pada 25 Disember ini.
Menurut A. Rahman atau nama sebenarnya Abd. Rahman Hassan, 67, yang dihubungi Kosmo!­ semalam, majlis akad nikahnya akan diadakan sekitar pukul 8.30 malam dan hanya dihadiri oleh keluarga terdekat sahaja.
“Alhamdulillah, saya bakal bergelar suami lagi namun, saya bukannya orang muda. Tidak perlulah buat majlis secara besar-besaran, jadi dewan yang ditempah kecil sahaja hanya boleh memuatkan sekitar 400 orang tetamu sahaja.
“Saya minta maaf kepada rakan-rakan dan keluarga jauh yang tidak dijemput. Majlis perkahwinan saya cukup sederhana. Bagi saya apa yang penting majlis akad nikah berjalan lancar,” kata A. Rahman yang mengharapkan perkahwinan kedua yang bakal dibina itu kekal sehingga ke akhir hayatnya..
Sebelum ini, A. Rahman pernah mendirikan rumah tangga dengan penyanyi kumpulan Orkes Nirwana, Allahyarham Datin Azizah Muhammad yang meninggal dunia akibat kanser pangkal rahim pada 26 April 2013. Menerusi perkahwinan tersebut, beliau dikurniakan tiga anak lelaki termasuk pelakon, Khir Rahman.
Fadilah pula merupakan ibu tunggal kepada dua orang anak selepas bercerai dengan pengarah filem veteran, Ahmad Ibrahim atau Mat London pada tahun 2010.

Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2014&dt=1217&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_08.htm#ixzz3M7NA6Fa5
Hakcipta terpelihara

No comments:

Post a Comment