Wednesday, December 16, 2015

Bapa berang anak diikat doktor gigi



Carrollton (Amerika Syarikat): Seorang bapa di sini berang selepas mendapati anak perempuannya diikat seorang doktor gigi ketika menjalani rawatan pergigian. James Crow berkata, dia membawa anaknya, Elizabeth ke sebuah klinik pergigian di sini selepas kanak-kanak itu mengadu sakit gigi.

Katanya, ketika sampai di klinik doktor memberitahu gigi Elizabeth perlu dicabut dan meminta dia keluar sementara menunggu rawatan dijalankan. “Selepas beberapa minit saya mendengar suara Elizabeth menjerit dan saya terus bertanya jururawat apa yang berlaku.

“Bagaimanapun, jururawat itu tidak membenarkan saya masuk ke bilik rawatan dan memberitahu tidak ada apa yang berlaku,” katanya. Katanya, selepas beberapa minit dia sekali lagi mendengar Elizabeth menjerit dan kerana curiga dia terus masuk ke bilik rawatan.

“Apabila masuk ke bilik rawatan saya terkejut melihat Elizabeth terikat pada kerusi dan tidak ditemani sesiapa. “Berang melihat keadaan Elizabeth seperti itu saya terus membawa anak saya keluar,” jelasnya.

Menurutnya, doktor memberitahu, dia terpaksa mengikat Elizabeth kerana kanak-kanak itu meronta ketika giginya dicabut. Tambahnya, dia merancang membuat aduan kepada pihak berkuasa kerana tindakan doktor itu membuatkan anaknya trauma. - Agensi

- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/62023#sthash.DtSxORnd.dpuf

No comments:

Post a Comment