Thursday, June 7, 2018

Dah jumpa Nur Aisyah

Ibu mangsa, Siti Noorfadilah Yusofe memeluk erat anaknya, Nur Aisyah Hasmizan selepas diselamatkan oleh pihak polis apabila dilarikan individu yang memecah masuk ke kediaman keluarga mangsa di Hospital Pakar Sultanah Fatimah Muar. - Foto Adi Safri

MUAR: Selepas hampir 15 jam dilaporkan dilarikan oleh individu tidak dikenali yang bertindak memecah masuk rumah keluarganya di Kampung Parit Lanjut, Mukim Sungai Terap di sini, akhirnya bayi perempuan berusia 17 bulan, Nur Aisyah Hasmizan berjaya diselamatkan oleh pasukan polis.
Berita itu disahkan oleh wakil keluarga, Fah Nur-Aini Syed Mustapha, 36, ketika ditemui pemberita di unit kecemasan di Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF) yang turut dihadiri oleh saudara mara dan kenalan keluarga mangsa.
Fah Nur-Aini mewakili keluarganya juga mengambil kesempatan untuk mengucapkan terima kasih kepada seluruh rakyat Malaysia yang turut sama mendoakan keselamatan Nur Aisyah sejak dari awal hingga dia diselamatkan.
Selain itu, pihak keluarga juga mengucapkan terima kasih kepada pihak PDRM kerana berusaha keras dan bertungkus lumus mengesan kedudukan serta seterusnya menyelamatkan Nur Aisyah.
Ahli keluarga menyambut Siti Noorfadilah Yusofe dan anaknya, Nur Aisyah Hasmizan selepas berjaya diselamatkan oleh pihak polis apabila dilarikan individu yang memecah masuk ke kediaman keluarga mangsa di Hospital Pakar Sultanah Fatimah Muar. - Foto Adi Safri
Sementara itu, suasana di Unit Kecemasan HPSF bertukar menjadi tenang apabila sanak saudara dan kenalan keluarga mangsa menarik nafas lega serta bersyukur dengan berita positif terbabit.
NSTP difahamkan, keadaan Nur Aisyah dilaporkan stabil tetapi terpaksa memerlukan pemeriksaan daripada doktor berikutan terdapat kesan gigitan serangga.
Nur Aisyah dipercayai ditemui pada kira-kira jam 4 petang oleh sepasukan polis di sebuah kawasan semak berhampiran pencawang elektrik di kawasan tidak jauh dari rumah keluarga mangsa.
Ibu mangsa, Siti Noorfadilah Yusofe,30, kini bersama Nur Aisyah di dalam wad di HPSF untuk menjalani pemeriksaan kesihatan, manakala bapanya, Hazmizan Othman,35 kini berada di balai polis bagi menyelesaikan beberapa urusan berkaitan kes.
Difahamkan, pihak polis masih melakukan siasatan lanjut berhubung kes terbabit dan akan memberikan kenyataan dalam tempoh terdekat.
Dalam kejadian kira-kira jam 5 pagi tadi, Nur Aisyah dilaporkan hilang dan dipercayai dibawa lari oleh individu tidak dikenali yang juga bertindak memecah masuk ke rumah keluarganya.

-BH

No comments:

Post a Comment