Sunday, February 19, 2017

Saja cari penyakit



Austin, Amerika Syarikat: Seorang lelaki berdiri di bawah sebuah papan tanda yang hampir jatuh di sebuah pasar raya di sini dengan harapan dia boleh menyaman syarikat berkenaan jika ditimpa huruf papan tanda itu.
Manuel Garcia dirakam berdiri di luar pasar raya Walmart pada 14 Februari lalu di bawah satu huruf papan tanda yang hampir jatuh.
Garcia berdiri di bawah tulisan “Pharmacy Drive-thru”…one” di mana huruf “P” pada papan tanda itu berada dalam keadaan tergantung dan hampir jatuh.
Lelaki itu berharap huruf itu terjatuh dan menimpanya supaya dia boleh menyaman pasar raya berkenaan untuk mendapatkan wang.
Dia dilaporkan berdiri di bawah papan tanda itu selama dua hari tetapi huruf berkenaan tidak jatuh dan masih kekal di tempatnya.
Hasrat Garcia untuk ditimpa huruf berkenaan gagal selepas pihak pengurusan pasar raya menyedari tindakan itu selepas gambarnya menjadi tular di media sosial.
Garcia kecewa selepas pihak pengurusan pasar raya itu segera membetulkan papan tanda berkenaan bagi mengelak ia jatuh.
Sejak gambar lelaki itu dimuat naik di Facebook ia sudah dikongsi lebih 50,000 kali di laman sosial termasuk Twitter dan menerima pelbagai reaksi daripada orang ramai.
Walaupun ramai pengguna media sosial mengecam tindakan Garcia tetapi ramai juga yang memujinya kerana pandai mengambil peluang.
“Itu satu tindakan bodoh tetapi sekiranya berjaya dia mungkin kaya-raya,” kata seorang pengguna lagi.
Seorang lagi pengguna pula berpendapat, Garcia memiliki sifat seorang usahawan kerana pandai mengambil peluang untuk mendapatkan wang.
“Mengambil peluang daripada setiap situasi untuk mendapatkan wang adalah bakat yang perlu ada pada seorang usahawan yang berjaya,” katanya.

-Metro

No comments:

Post a Comment