Thursday, September 14, 2017

Selena jalani pembedahan pindah buah pinggang


SELENA Gomez yang lama tidak aktif sebenarnya menjalani pembedahan pemindahan buah pinggang dan penderma organ terbabit ialah kawan baiknya, Francia Raisa.
Penyanyi berusia 25 tahun itu membuat pendedahan itu melalui Instagram untuk memberi penghargaan tertingginya kepada Francia kerana memberi ‘hadiah’ tidak ternilai itu kepadanya.
Menurut Daily Mail, bersama mesej itu, Selena turut menyiarkan gambarnya di atas katil di sebelah Francia berpegangan tangan.
Menurutnya, dia menjalani pembedahan itu pada musim panas lalu dan menghabiskan beberapa bulan kebelakangan ini, pulih daripada pembedahan itu.
Beliau juga menyiarkan gambar parut pembedahan pada perutnya.
Dalam kenyataan penuh emosi, Selena berkata: “Saya tahu peminat menyedari saya tidak aktif sejak musim panas dan tertanya-tanya kenapa tidak lagi mempromosi lagu baru.
“Sebenarnya saya memerlukan pemindahan buah pinggang akibat Lupus dan kini sedang pulih.
“Saya berterima kasih kepada keluarga dan pasukan doktor dan tiada perkataan untuk menggambarkan untuk berterima kasih kepada kawan saya, Francia Raisa.
“Dia berkorban untuk memberi hadiah tidak ternilai dengan mendermakan buah pinggangnya kepada saya. Saya sayang kamu sangat-sangat ‘sis’.”
Selena juga menyertakan alamat laman sesawang Lupus Research Alliance.
Pada Mei 2016, Selena mengumumkan jualan tiket konsert jelajahnya, Revival, kepada Alliance for Lupus Research, namun beberapa bulan kemudian terpaksa membatalkan konsert jelajah itu kerana masalah kesihatan.
Selena dilaporkan kini tinggal bersama teman lelakinya, The Weeknd, di sebuah apartmen mewah di Greenwich Village, New York. selepas mereka mula menjalin hubungan sejak Januari lalu.
Pada 2015, Justin Bieber berkata dia tinggal bersama Selena ketika mereka remaja dan ia adalah saat terindah dalam hidupnya. Bintang pop itu menjalin hubungan dengan Selena antara 2011 hingga 2015.
Sejak beberapa minggu lalu, Selena dilihat di Manhattan, New York, terbabit dalam filem Woody Allen.

-Metro

No comments:

Post a Comment