Thursday, February 1, 2018

Mo pencuri pakaian dalam


SIANG ia menjadi kucing peliharaan biasa di rumah namun, pada sebelah malam, kucing itu bertukar sifat, menjadi ‘ganas’ mencuri pakaian dalam milik jiran berhampiran rumah pemiliknya di Auckland, New Zealand.
Perbuatan kucing itu membawa pulang pakaian dalam, termasuk coli dan meletakkannya dalam bilik pemiliknya, Ed Williams menimbulkan masalah antara lelaki itu dengan teman wanitanya.
Menurut laporan Daily Mail yang memetik NZ Herald Focus, William tidak dapat memberi jawapan kepada teman wanitanya yang menemui seluar dalam wanita di atas katil dan coli di belakang rumah pada 2016.
Menurutnya, selepas itu semakin banyak pakaian, termasuk pakaian dalam dan kemeja T ditemui dalam biliknya.
“Beberapa minggu selepas itu saya ternampak kucing berkenaan, yang saya namakan Mo menyeberang jalan sambil mengonggong kemeja T.
“Selepas itu senanglah saya memberi jawapan kepada teman wanita,” katanya.
Kucing itu mencuri pelbagai pakaian, termasuk stokin, seluar dalam lelaki dan wanita serta kemeja T yang dijemur di luar rumah.
“Kami sudah memeliharanya sejak dua tahun lalu, dan sepanjang tempoh itu, sudah lima kotak pakaian jiran dicurinya,” katanya.
Walaupun malu, William tiada pilihan terpaksa bertemu jiran-jirannya untuk memulangkan pakaian terbabit. Sebahagian besar jiran menerima kejadian itu dengan tenang namun sebahagian kecil tidak senang dengan perbuatan Mo.
Menurutnya, selepas jiran mengetahui kegiatan kucing itu, mereka yang kehilangan pakaian datang ke rumahnya untuk mengambilnya.

-Metro

No comments:

Post a Comment