Sunday, February 4, 2018

Ritual kejam


Massachusetts: Dua beradik didakwa membakar muka dan mencederakan seorang kanak-kanak perempuan dengan alasan untuk menghalau roh jahat di dalam tubuh mangsa.
Polis memberitahu, mangsa yang berusia lima tahun itu dibawa ibunya bertemu suspek yang mendakwa sebagai bomoh kerana kanak-kanak itu terlalu nakal.
Rachel Hilaire, 40, dan Peggy LaBossiere, 51, memberitahu ibu mangsa bahawa kanak-kanak itu dirasuk roh jahat dan perlu menjalani satu ritual untuk menghalaunya.

Penyiasat polis, John Grillo dalam laporannya memberitahu, kedua-dua suspek melakukan upacara itu selama beberapa hari dan menggunakan beberapa jenis air serta minyak.
“Mangsa mendakwa Peggy menggunakan objek tajam seperti jarum untuk menghiris tangan dan bahagian badannya sehingga berdarah.
“Peggy juga membakar satu kayu sebelum meniup api itu ke arah muka mangsa dengan ibu dan Rachel memegangnya,” katanya.

PEGGY
Menurunya, abang kanak-kanak itu turut memberitahu polis, suspek menghiris badan mangsa dengan alasan untuk mengeluarkan roh jahat.
Tambahnya, kedua-dua suspek turut mengancam untuk memenggal kepala kanak-kanak itu dengan kapak.
Kanak-kanak itu akhirnya diselamatkan polis di sebuah rumah di Bridgewater pada 26 Januari lalu dan ketika ditemui, mangsa diikat di atas kerusi.
Kanak-kanak itu segera dibawa ke hospital dan doktor mengesahkan mangsa mengalami beberapa kecederaan termasuk kesan terbakar tahap ketiga.
Kedua-dua suspek ditahan dan berdepan tuduhan melakukan serangan serta memukul kanak-kanak bawah umur dan mengancam untuk membunuh.

-Metro

No comments:

Post a Comment