Monday, March 16, 2015

Kantoi 1kg kokain dalam coli


London: Seorang wanita yang cuba menyeludup dadah bernilai kira-kira £180,000 (RM981,000) dengan menyembunyikannya di dalam colinya berdepan hukuman penjara. Nola Williams, 47, menyembunyikan kokain seberat satu kilogram itu dalam pakaian dalamnya apabila menaiki pesawat British Airways di Kingston, Jamaica, menuju ke Gatwick, bersama seorang kanak-kanak dan seorang rakan, Raymond Goodison, yang masih diburu.

Mereka ditangkap ketika cuba menaiki kereta api di London. Ketika dibicarakan di Mahkamah Croydon, Nola mengaku bersalah tetapi berkata dia menjadi mangsa Goodison.

Goodison sebelum ini didapati bersalah dan dihukum penjara 13 tahun atas tuduhan sama, tetapi melarikan diri selepas dibebaskan atas ikat jamin. Dia kini dipercayai bersembunyi di Amerika Syarikat atau Jamaica.

Dalam keterangannya kepada mahkamah, pendakwa raya Louis French berkata: “Ketika ditahan anggota polis, dua bungkus plastik ditemui tersembunyi dalam coli suspek. Selepas barangan itu dirampas dan diuji, ia disahkan kokain.

”Mahkamah sepatutnya menjatuhkan hukuman ke atas Nola semalam tetapi menangguhkannya selepas peguamnya mendakwa dia menjadi mangsa penyeludupan manusia Goodison. - Agensi

  - See more at: http://www.hmetro.com.my/node/37504#sthash.xU3BLr4a.dpuf

No comments:

Post a Comment