Menurut laporan Mail Online, hartawan berkenaan, Mohammad Zahoor, 61, yang mengumpul kekayaan melalui industri keluli, mengakui tidak kisah untuk memenuhi impian isterinya, Kamaliya yang juga seorang bekas ratu cantik dan penyanyi di Ukraine.
Malah, bagi memudahkan pergerakan Kamaliya, Mohammad menghabiskan 27 juta pound (RM145.31 juta) membeli jet peribadi bagi isterinya itu.
“Bagi memecahkan pasaran arus perdana, dia (isteri) terbang ke Los Angeles, dia mahu menakluk Hollywood. Masa adalah penting, saya membayar untuk masa dan bukannya kemewahan,” kata Mohammad.
Kamaliya, 39, telah mencipta populariti tersendiri sebagai pe­nyanyi di Ukraine namun Mohammad mahu membantu isterinya menjadi bintang dunia melalui sokongan kewangan.
Tambah Mohammad, pengalaman hidup Kamaliya yang sukar suatu ketika dahulu membuatkan dia mahu ‘memanjakan’ isterinya dengan pelbagai cara.
“Saya mempunyai keberanian untuk berkata ‘tidak’ tetapi saya tidak pandai berbuat demikian. Kamaliya ketika usianya 26 tahun, dia mengalami kehidupan yang sukar, namun dia baik dan cantik, dia layak menerima semua ini.
“Jika bukan kerana Kamaliya merupakan isteri saya, saya tidak akan mendengar sebarang lagu rakyat atau pop kerana lebih meminati muzik klasik. Tetapi disebabkan Kamaliya yang me­nyanyikannya, saya menyukai­nya,” akui Mohammad.
See more at: http://www.utusan.com.my/berita/luar-negara/hartawan-8216-belanja-8217-isteri-jadi-penyanyi-1.388382#sthash.f4sIVmKk.dpuf