Thursday, October 27, 2016

Baguma kini penyanyi pop


Kampala: Seorang lelaki dengan muka yang cacat teruk serta pernah memenangi pertandingan lelaki paling hodoh di Uganda, kini semakin popular sebagai penyanyi di negara itu.
Populariti Godfrey Baguma, 47, bermula dengan kepalanya yang unik. Kecacatannya itu membantunya menjadi selebriti tempatan. Tetapi kini, ia juga membantunya melancarkan kariernya dalam muzik pop Afrika.
Video muziknya yang dimuat naik di YouTube setakat ini sudah mencatatkan lebih tiga juta tontonan.
Bercakap mengenai detik awal dia terbabit dalam bidang baru itu, Baguma berkata: “Saya sedang membetulkan kasut saya apabila seorang lelaki yang terbabit dalam dunia hiburan meminta saya mengambil bahagian dalam satu pertunjukan.
“Sejak itu, saya mempunyai ramai rakan dan peminat. Saya dipanggil untuk membuat persembahan dan diberikan upah. Ia membantu saya membesarkan anak saya,” katanya.

-Metro

No comments:

Post a Comment