Thursday, April 2, 2015

Penganggur didakwa cabul ibu kandung

ALOR GAJAH 2 April – Seorang penganggur berusia 26 tahun mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini hari ini atas tuduhan mencabul ibu kandungnya sendiri, hujung bulan lalu. Lelaki itu didakwa dengan sengaja menggunakan kekerasan jenayah terhadap ibunya yang berusia 46 tahun dengan niat hendak mencabul kehormatan mangsa di rumah mereka di Durian Tunggal, di sini pada pukul 10 pagi, 25 Mac lalu.

Dakwaan terhadapnya dikemukakan mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang boleh dihukum penjara sehingga 10 tahun atau denda atau sebatan atau mana-mana dua daripada hukuman itu. Timbalan Pendakwa Raya, Nabilah Nizam yang mengendalikan pendakwaan tidak menawarkan sebarang jaminan ke atas tertuduh atas faktor keselamatan mangsa yang tinggal bersama tertuduh serta dua anak perempuannya yang masih bersekolah.

Namun tertuduh yang tidak diwakili peguam bela merayu agar dibenarkan bebas dengan ikat jamin sambil mendakwa dia tidak sedar apa yang berlaku dan langsung tidak tahu apa yang dilakukannya. Majistret Nor Azizah Yusof kemudian membuat keputusan tidak membenarkan tertuduh dibebaskan dengan ikat jamin demi keselamatan mangsa yang juga pengadu dalam kes itu. Beliau turut menetapkan 29 April ini untuk sebutan kes bagi membolehkan tertuduh melantik peguam.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/mahkamah/penganggur-didakwa-cabul-ibu-kandung-1.76603#sthash.7XuqkdO3.dpuf

No comments:

Post a Comment