Sunday, May 29, 2016

Aksi silap mata tak menjadi

Jakarta: Ahli silap mata terkenal Indonesia, Limbad disiasat polis selepas seorang pelawak mengadu dicederakan lelaki itu ketika membuat satu persembahan baru-baru ini.
Pelawak berkenaan, Ramli Hiola atau lebih dikenali sebagai Amoy membuat laporan polis selepas perutnya cedera akibat ditetak dengan parang oleh Limbad dalam satu persembahan silap mata di Kotamobagu pada 23 Mei lalu.

Amoy berkata, ketika kejadian dia sedang mengacara satu majlis sambutan dan Limbad antara selebriti yang membuat persembahan.
Ujarnya, apabila Limbad beraksi di pentas dia memanggilnya menjadi sukarelawan untuk satu aksi silap mata.
“Dalam aksi itu Limbad menetak leher dan perut saya berkali-kali.
“Selepas aksi itu saya tidak berasa apa-apa tetapi apabila saya bangun pada keesokan harinya perut saya sakit dan ada kesan luka yang semakin membesar,” katanya.
Menurutnya, kerana terlalu sakit dia terus mendapatkan rawatan di hospital dan terpaksa ditahan di wad selama beberapa hari.
“Doktor memberitahu ada luka di bahagian dalam perut saya dan darah yang terkumpul menyebabkan kesan lebam,” jelasnya.
Sementara itu, jurucakap polis memberitahu, pihaknya sedang menyiasat laporan berkenaan dan sedang menunggu Limbad hadir untuk siasatan lanjut.

- Agensi/Metro

No comments:

Post a Comment