Monday, November 7, 2016

Dulu penjual teh kacak, kini penjual sayur cantik

Dulu penjual teh kacak, kini penjual sayur cantik

GORKHA - NEPAL. Selepas penjual teh kacak, Arshad Khan mendapat perhatian netizen, kini giliran seorang penjual sayur pula untuk mencipta nama.

Penjual sayur tersebut, Kusum Shrestha, 18 menarik perhatian laman sosial selepas fotonya sedang menjual sayur dimuat naik.

Beberapa foto lain ketika beliau berjalan membawa epal juga telah dimuatnaik dengan hashtag #Sabjiwali dan #Tarkariwali yang bermaksud 'penjual sayur'.

[ARTIKEL BERKAITAN: Pembuat teh kacak tarik perhatian]

Kusum memberitahu BBC beliau merupakan seorang pelajar yang kini sedang bercuti dan menolong ibu bapanya menjual sayur dan buah.

"Kawan saya tanya adakah saya individu yang viral di laman sosial, saya kata tak tahu," kata Kusum.

Kusum berkata, kawannya kemudian menunjukkan foto-foto yang viral tersebut kepadanya.

"Saya terkejut individu itu adalah saya. Hari foto diambil, saya sedang tolong keluarga saya jual sayur ketika jurugambar, RupChandra mengambil foto saya. Tapi ketika itu, saya tidak tahu foto saya sedang diambil," jelas Kusum.

Warga laman sosial memuji-muji kecantikan Kusum dan mengusik beliau patut menjadi pasangan penjual teh kacak, Arshad yang berasal dari Pakistan.

Arshad pula menarik perhatian laman sosial selepas jurugambar, Jiah Ali memuat naik fotonya yang sedang membuat teh di laman sosial, Oktober lepas.

-Sinar

No comments:

Post a Comment