Sunday, April 17, 2016

Wanita miliki dua suami hadapi hukuman penjara



Aceh: Seorang wanita di wilayah ini berdepan hukuman penjara selepas didakwa di sebuah mahkamah kerana mempunyai dua suami. Wanita berkenaan, Nur Azimah yang menetap di Gunung Meriah, Aceh Singkil sudah berkahwin dengan Lukman Hakim dan mempunyai dua anak.

Pada November tahun lalu, Nur Azimah meminta izin untuk pulang ke kampungnya di Kota Fajar, Aceh Selatan. Namun, selepas kembali ke kampung, Nur Azimah terus menyepikan diri dan tidak pulang semula ke rumah menyebabkan Lukman berasa curiga.

Tidak lama selepas itu, Lukman menerima berita isterinya menjalinkan hubungan cinta dengan bekas kekasihnya, Sardiwan. Lebih mengejutkan lagi, Lukman diberitahu, Nur Azimah dan Sardiwan sudah berkahwin di pejabat agama Tiga Lingga di Dairi, Sumatera Utara. Nur Azimah dipercayai membuat satu surat yang mengesahkan suaminya sudah meninggal dunia.

Sardiwan juga yang sudah berkahwin membuat surat sama bagi mengesahkan isterinya sudah meninggal dunia. Lukman yang tidak berpuas hati membuat laporan polis sebelum menceraikan isterinya baru-baru ini. Nur Azimah yang didakwa di sebuah mahkamah di Aceh Selatan pada Rabu lalu berdepan hukuman penjara sekiranya didapati bersalah. - Agensi

  - See more at: http://www.hmetro.com.my/node/130916#sthash.fn4OuhFX.dpuf

No comments:

Post a Comment