Thursday, August 17, 2017

Anak tulis diari telah dirogol...

Rogol

KAJANG - Kanak-kanak perempuan berusia 12 tahun berdepan detik hitam dalam hidupnya apabila diratah oleh teman lelaki ibunya sejak April lalu.
Suspek berusia 40 tahun dikatakan telah merogol mangsa kali pertama ketika ibu mangsa pergi ke China pada bulan April atas urusan perniagaan.
Dikatakan, ibu mangsa telah mengenali suspek selama lima tahun dan tinggal bersama di rumahnya di Kajang Perdana. Atas dasar rasa percaya, mangsa akan tinggal bersama suspek apabila ibunya tiada di rumah.
Kerakusan suspek yang juga seorang pengurus syarikat dilakukannya kali terakhir pada bulan Julai lalu.
Selain itu, difahamkan lebih teruk lagi, suspek pernah melalukan perbuatan terkutuk itu semasa ibu mangsa sedang berniaga di kedai yang berada di tingkat bawah manakala mangsa dan saspek berada di rumah di tingkat atas rumah kedai.
Peristiwa hitam yang berlaku di sebuah rumah kedai itu akhirnya terbongkar selepas ibu mangsa terbaca diari milik anaknya itu pada 9 Ogos lalu yang menceritakan kejadian yang berlaku.
Tersentak dengan dakwaan itu, ibu mangsa telah bertanyakan perkara sebenar kepada anaknya dan suspek dan akhirnya mengakui kejadian tersebut.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Dzaffir Mohd Yussof, satu laporan polis telah dibuat dan bertindak atas maklumat, suspek telah ditahan di Jalan Semenyih, kira-kira jam 11 malam, Isnin lalu.
"Suspek kini direman enam hari sehingga Ahad ini bagi membantu siasatan.
"Kes disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan dan jika disabit kesalahan penjara selama tempoh sehingga 20 tahun dan boleh dikenakan sebat,” katanya.

-Sinar

No comments:

Post a Comment