Monday, August 14, 2017

Kaki reput 'sambut jiran baru'



New Jersey: Sebuah keluarga di sini yang kematian orang yang mereka sayang bertambah sedih apabila melihat satu kaki reput terjulur keluar di dalam kubur si mati ketika majlis pengebumiannya kelmarin.
Sandra Butler berada di tanah perkuburan Mount Holiness untuk mengebumikan bapanya, Cleveland Butler, 85, apabila dia dan keluarganya yang lain melihat kaki reput itu dari kubur sebelah terjulur keluar di atas keranda bapanya.
Seorang anggota keluarga sempat merakam gambar kejadian menggerunkan itu yang menunjukkan kaki berkenaan dengan plastik dan kain yang sudah reput membalutnya.
“Ia sungguh menyayat hati. Mulanya, bapa saya meninggal dunia dan kemudian, melihat kaki reput di atas kerandanya,” kata Sandra kepada akhbar New York Daily News.
Bagaimanapun, keluarga itu lebih terkejut apabila pekerja tanah perkuburan itu tidak mempedulikan apa yang berlaku, sebaliknya terus menimbus kubur bapa Sandra.
“Tidak ada siapa yang memberitahu apa-apa kepada kami. Ia seolah-olah perkara biasa,” katanya.
Adik Sandra, Alonzo berkata, dia begitu marah kerana pekerja berkenaan tidak cuba menyiasat kaki itu dan keluarga itu berkata, mereka merancang untuk mengambil tindakan undang-undang.
Bagaimanapun, pemilik tanah perkuburan itu, James Shmergel dan penjaganya, Bill Plog berkata, kejadian seumpama itu biasa berlaku di tanah perkuburan.
“Kubur itu sudah lama dan perkara seperti itu memang biasa berlaku di tanah perkuburan,” kata Plog. 

- Agensi/Metro

No comments:

Post a Comment