Monday, January 30, 2017

Pengunjung zoo maut dibaham harimau

https://youtu.be/gWeCDaCaD30
Beijing: Seorang lelaki maut dibaham harimau di sebuah zoo di Ningbo, timur China, semalam, selepas dia memanjat dua tembok setinggi tiga meter untuk memasuki taman hidupan liar berkenaan namun malangnya termasuk ke dalam kawasan harimau.
Harimau yang membahamnya ditembak mati oleh pengurusan Taman Hidupan Liar Youngor di Ningbo.
Menurut South China Morning Post, rakaman video kejadian itu tersebar di media sosial menunjukkan mangsa di heret seekor harimau disaksikan beberapa beberapa harimau lagi.
Usaha menyelamat mangsa mengambil masa lebih sejam dengan kakitangan zoo menggunakan pelbagai cara, termasuk mercun dan meriam air namun harimau itu enggan melepaskan mangsanya sebelum akhirnya ia ditembak mati.
Lelaki itu dikejarkan ke hospital namun disahkan meninggal dunia.
Menurut kenyataan Kumpulan Pengurusan Pelancongan Daerah Ningbo Oriental Fortune yang menguruskan zoo berkenaan, dua lelaki dikenali sebagai Zhang dan rakannya, Li, tidak membeli tiket masuk.
Rakaman CCTV menunjukkan mereka memanjat tembok luar di sebelah utara zoo, tidak menghiraukan papan tanda amaran bahaya namun hanya Zhang memanjat satu lagi tembok tiga meter yang memagari kawasan harimau sebelum dia diserang haiwan buas itu.
Menurut kenyataan itu, kedua-dua mereka datang bersama keluarga namun isteri dan dua anak Zhang masuk menggunakan tiket.
Bayaran masuk ialah 130 yuan (RM83.76) untuk dewasa dan 70 yuan (RM45) untuk kanak-kanak.
Menurut keluarganya, Zhang, 40, berasal dari Hubei, dan bekerja Ningbo sejak 2000 dengan pendapatan beberapa ribu yuan sebulan (1,000 yuan = RM644.3).
-Metro

No comments:

Post a Comment